Často se náš klienti ptají, co si mají v dnešní době představit pod slovem marketing. Většina lidí si toto slovo spojí s reklamou. A vlastně ani nejsou daleko od pravdy. Smyslem marketingu je opravdu reklama ve smyslu podpořit produkt a službu takovým způsobem, aby si jí zákazník koupil.
Marketing v posledních letech velmi pokročil a je třeba velmi zvážit, do čeho peníze dávat a co jsou vyhozené peníze z okna. Proto je dobré vždy popřemýšlet a mít v hlavě alespoň základní strategii, co chcete, aby Vám marketingové aktivity přinesly. Když není definovaný jasný cíl, většinou to nekončí dobře a jen Vás to stojí peníze a efekt žádný.
Představu je třeba mít i v případě, že svůj marketing svěříte do rukou odborníka. Jde o Váš byznys a pokud už někoho platíte za to, že Vás dostane do popředí a budete vidět, je třeba, aby znal Vaší filozofii a samozřejmě Váš produkt či službu a v neposlední řadě, čeho tím chcete dosáhnout. Obecné fráze typu, chci více klientů, je opravdu málo. To chce každý a je spoustu cest, jak se k tomu dostat. Ne každý cesta je ale vhodná pro každou službu nebo produkt.
Já jsem zastánce toho, že by si měl každý podnikatel nejprve stanovit vlastní představu o distribuci svých produktů a služeb a na základě toho přemýšlet, do jaké míry mu správný marketing může pomoci. Pro někoho je vhodný facebook, někdo využije blog, někdo si zaplatí reklamu na googlu, někdo si vymazlí web, někdo nasype peníze do televizní kampaně, někdo si nakoupí prostor na bilbordech, někdo roznese letáčky atd.
Možností je opravdu mnoho a ať chceme nebo ne, většina marketingu se již dneska přenesla do světa online. Např. síla facebooku a podobných nástrojů už se dnes nedá přehlížet. Tím neříkám, že nefungují některé starší způsoby propagace, ale je potřeba jít s dobou a využívat své peníze chytře.
Pokud se Vám naše články líbí, staňte se fanouškem naší stránky na facebooku a žádný zajímavý článek už Vám neunikne.
Celý život hledám cesty, jak se posouvat a pracovat na sobě. Osobní rozvoj už pro mě není jen nutná aktivita, ale životní styl. Baví mě překonávat vlastní limity a pomáhat v tom druhým. Šířit vlastní poznání a uvědomění beru jako své poslání.
Kromě marketingu a tvorby webů v Efektivní cestě se věnuji copywritingu a pomáhám v rozvoji v podnikání svým klientům a kamarádům. Našla jsem se také v blogování a osobnímu rozvoji. Jsou to další aktivity, které jsou pro mě jak práce, tak zábava, což je smyslem všeho, co dělám. Mou celoživotní vášní je sport, nyní hlavně běhání a joga.
Nejnovější komentáře